نمایندگان مردم تهران در شورای شهر به نشانه پاسداشت ارزش‌های باغ‌موزه دفاع‌مقدس و حمایت از ساخت این مجموعه فرهنگی، نخستین جلسه کاری خود در سال91 را به بازدید از قسمت‌های مختلف باغ‌موزه دفاع‌مقدس اختصاص دادند.

در این بازدید که بیش از چهار‌ساعت به طول انجامید محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر، حسن بیادی نایب‌رئیس شورا، مرتضی طلایی رئیس کمیسیون اجتماعی، علیرضا دبیر عضو هیأت رئیسه، حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران و احمد مسجد‌جامعی، حبیب کاشانی، علی‌محمد نجفی و معصومه ابتکار از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر تهران حضور داشتند.

باغ‌موزه دفاع‌مقدس در زمینی به مساحت 22هزار مترمربع و با زیربنای 108هزار و 666مترمربع احداث شده است که با حضور اعضای شورای شهر همه بخش‌های آن اعم از بخش ساختمانی موزه، باغ، آبنما، مسجد خرمشهر، موزه پانوراما و هفت‌تالاری که تجسم عینی برخی فضاها و میدان جنگ در ابعاد واقعی یا نمادین با جنگ‌افزارهای واقعی یا شبیه‌سازی‌ شده بود مورد بازدید قرار گرفت.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این بازدید طی سخنانی با اشاره به اینکه دوم فروردین‌ماه سالگرد عملیات پیروزمندانه فتح‌المبین بود یاد و خاطره شهدای این عملیات را گرامی‌داشت و گفت همانگونه که مقام معظم رهبری در شروع سال، آ‌رزوی سالی توأم با پیروزی‌های بزرگ را کردند ما نیز به‌رغم همه فشارها و تنگناها امید داریم که امسال سال پیروزی‌ها و موفقیت‌های پی‌درپی برای همه مسلمین و مردم کشور ایران اسلامی باشد. چمران با اشاره به اینکه درست نیست شهدا و ایثارگران که نماد هویت، مکتب و انسانیت ما هستند به فراموشی سپرده شوند تأکید کرد: ساخت باغ‌موزه دفاع‌مقدس در واقع کار فرهنگی و تلاشی مؤثر برای ماندگارکردن روحیه مقاومت، شهادت و ایثار است.

سجده شکر برای عملیاتی‌شدن باغ‌موزه دفاع‌مقدس

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ساخت باغ‌موزه دفاع‌مقدس را کار بسیار سخت و پیچیده‌ای دانست و از همه دست‌اندرکاران آن تشکر کرد و گفت: هربار که برای بازدید به باغ‌موزه دفاع‌مقدس می‌آیم بر خود واجب می‌دانم که سجده شکر به‌جا آورم زیرا زمانی را به یاد می‌آورم که به‌رغم همه پیگیری‌ها ساخت باغ‌موزه دفاع‌مقدس عملی نمی‌‌شد تا اینکه تلاش‌های دوباره‌ای را از همان شروع دور دوم شورای شهر آغاز کردیم و امروز با حمایت خوب شهرداری به جایی رسیده‌ایم که نخستین باغ‌موزه دفاع‌مقدس آن هم به بهترین وجه آن که آبروی کشور است به مراحل نهایی ساخت خود نزدیک شده و ظرف شش‌‌ماه آینده آماده بازدید عموم خواهد شد.

بنابراین گزارش حسن بیادی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز طی سخنانی نگرانی خود را بابت هزینه نگهداشت باغ‌موزه دفاع‌مقدس مطرح کرد و گفت: باید فکری اساسی برای هزینه نگهداشت باغ‌موزه کنیم زیرا این مجموعه تعطیل بردار نیست.معصومه ابتکار، رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر نیز گفت: من از طراحان و سازندگان این مجموعه ارزشمند که سعی دارند بخشی از هویت دینی ما را با زبان ادبیات و هنر و فناوری‌های نوین بازگو کنند تشکر می‌کنم. ابتکار پیشنهاد کرد که فرماندهان و سرداران دوران دفاع‌مقدس با حضور در این مجموعه سعی در پرکردن فاصله‌های ذهنی کرده و به سؤالات و نظرات جوانان در این‌باره پاسخ دهند.
ابتکار در عین حال با درنظر گرفتن اینکه ملت ایران مردمی صلح‌دوست هستند نیز خواستار آن شد تا در موزه دفاع‌مقدس به این موضوع تأکید شود که این جنگ، تحمیلی بوده و ما هرگز خواهان جنگ نبوده و همواره پرچمدار صلح و دوستی بوده‌ایم.

حمزه شکیب نیز با اشاره به روند ساخت باغ‌موزه گفت: باید از شهرداری برای احداث این مکان ارزشمند تشکر کرد. وی افزود: در باغ‌موزه دفاع‌مقدس اتفاقاتی که از سال42، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی روی داده تا عصر حاضر به نحو مطلوبی به تصویر کشیده‌شده که این امر تأثیر‌گذاری ویژه‌ای را روی بیننده باقی‌می‌گذارد و روحیه ایثار، مقاومت و از خودگذشتگی را به او منتقل می‌کند. حمزه شکیب اضافه کرد: به‌طور کلی احداث باغ‌موزه دفاع‌مقدس اقدامی ارزشمند بوده که هم‌اکنون به انجام رسیده و باید از شهرداری تقدیر و تشکر کرد.

 

کد خبر 185718

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز